Interviews realized

Italy
Spain
Sweden
Germany
 
 
 
 
 

Italia

Number 1
Famiglia mista, marito peruviano e moglie ecuadoregna, due figli nati in Italia, una femmina di 8 anni e un maschio di 4 anni; intervistati entrambi i coniugi; si sono trasferiti in Italia per motivi di studio;  si sono conosciuti e sposati in Italia.
The husband comes from Peru and the wife comes from Ecuador; they have been living in Italy for 9 years; their sons (a girl who is 7-8 years old and a boy who is 4) were born in Italy. They come to Italy to attend a scholastic course.

Number 2
Famiglia mista, marito nigeriano e moglie filippina, un figlio di 10 anni, nato in Italia; frequenta la quarta classe elementare. Sono venuti in Italia per motivi di studio.
The husband comes from Nigeria and the wife comes from Philippine; they have a son of 10 who attends form 4 at the local Primary school; the son was born in Italy. They come to Italy to attend a scholastic course.

Number 3
Famiglia tunisina, di 6 persone (coniugi e 4 figli di cui solo uno nato in Italia);  è stata intervistata la moglie e partecipano anche i due figli più piccoli di 15 e 7 anni; si sono sposati in Tunisia, si è strasferito in Italia prima il marito (per motivi di lavoro), poi la moglie e più tardi i figli.
This family of Tunisian origin is composed by husband, wife and four sons; the main charactyer interviewed is the wife; two of her sons, who are 7 and 15 years old, take part to the interview. The younger child was born in Italy. They come to Italy to work.
 

Number 4
Famiglia albanese di 4 persone (coniugi e due figli nati in Italia, una femmina di 7 anni e un maschio di 3 anni); si sono trasferiti a causa della instabilità sociale dell’Albania; si sono conosciuti durante il viaggio in Italia e si sono sposati in Italia.
This family of Albanian origin  is composed by husband, wife and two sons who were born in Italy, a girl who is 7 years old and a boy who is 4. They have been living in Italy since 1991 Theyarrived to Italy like clandestine and refuges.

Number 5
Famiglia del Congo (ex-Zaire) con 3 figli; si sono trasferiti per attività sportiva del marito.
Family of Congo Kinshasa; they have three sons; the boys who is 19 and 16  years old and a girl who is 12 years old;  the girl was born in Jesi-Italy. The husband come to Italy because he was a boxer.
 

Number 6
Famiglia cinese con un figlio di 5 anni nato in Svizzera e vissuto in Italia; si sono traferiti per motivi di studio; è stata intervista la moglie.
Family of China with a son who is 5 years old; the son was born in Switzerland. They come to Europe to attend a scholastic course.

Number 7
Santo Domingo; nucleo familiare di 3 persone, la madre e due figlie di 14 e 12 anni; la madre si è trasferita in Italia “senza un motivo particolare”; le figlie l’hanno raggiunta nell’ultimo anno; partecipano all’intervista anche le figlie, le quali iniziano a intervistare l’intervistatore.
Santo Domingo; the family is composed by mother and two son girl who are 14 and 12 years old; she is separated; she lives in Ital for 5 years; the son come to Italy the last october. The sons  take part to the interview.

Number 8
Famiglia bengalese con un figlio di 5 anni nato in Italia; si sono trasferiti prima in Germania chiedendo asilo politico e dopo alcuni anni in Italia per trovare lavoro; sono intervistati entrambi i coniugi.
Family by Bangla desh; one son who is 5 years old; at begin they went to Germany like refuges; after they come to Italy to work.

Number 9
Sociologo esperto dei fenomeni migratori, italo-etiope nato in una famiglia mista e vissuto ad Adis Abeba fino all’età di 12 anni, poi trasferito in Italia; l’intervista è una riflessione sui temi emersi dalle altre interviste e valutati sulla base delle esperienze professionali e di vita individuale.
Sociologist who studies migratory phenomenons; he was born in Adis Abeba in Ethiopia, in a mixed family Italian and Ethiopian; he come to Italy when he was 12 years old; the interviews is a professional and personal reflection about the arguments of the all interviews.
 

Numero 10
Palestinese sposato con donna italiana e con un figlio di 2 anni.
Palestinian who lives in Italy for 20 years; he come to attend the university; he married an italian woman and they have a son who is two years old.

Numero 11
Famiglia tunisina.
This family of Tunisian origin is composed by husband, wife and two children who are old 9 and 2 years; They come to Italy to work.
 

12- Interviste sanità
Gruppo di brevi interviste sul tema: Salute e maternità per le donne immigrate, presso la Azienda Sanitaria Locale di Jesi; a cura di Stefania Senigaglia, per conto dell’Associazione SENZA CONFINI, nell’ambito del corso di formazione “Salute e maternità: accesso ai servizi per l’utenza straniera”.

13 - Interviste agli stranieri durante il corso formazione

14 - Interviste ai partecipanti al corso di formazione

15 - Risultati questionario corso di formazione

16 - Questionario Scuola Media Savoia su attività extrascolastiche

back


SPAGNA

Number 1
Intervista realizzata nella scuola Magi Moreira i Galicia de Lleida a una donna sposata con un gitano; ha una figlia con esigenze socio-educative sppeciali a scuola; i genitori sono venditori ambulanti di vestiti e hanno tre figlie, una di 18 anni, una di 13 e una 9.
Interview carried out at the Magi Moreira i Galícia De Lleida School with a woman married for twenty to a gypsy. She has a daughter with special education needs at school. The parents are street sellers of clothing and have three daughters: 18, 13 and the youngest 9.

Number 2
Madre originaria del Camerun, separata dal marito, vive con il padre e con un figlio che è giunto in Spagna all’età di 1 anno. L’intervistata parla francese e un castigliano poco fluido.
The mother is native of Cameroon; she is separated; when they come to Spain the son was one years old; she lives in Spain with her father and his son; she speaks French and not very fluid Castiglian.

Number 3
Famiglia mista, padre del Marocco e madre catalana, con un figlio di 3 anni.
This family is composed by husband (native of Fez, Morocco, 44 years old), wife (26 years old, native of reus, catalunya) and the sun, a boy who is 3 years old.

Number 4
Intervista realizzata ad una madre zingara, di un collegio pubblico di Lleida. La scuola non è situata nel centro urbano bensì in una piccola comunità agricola a due chilometri dalla città. La scuola ha 16 alunni, sei dei quali sono zingari tutti appartenenti alla famiglia della madre alla quale abbiamo fatto l’intervista.
Interview conducted with a gypsy mother in a Lleida State school.  The school is not -situated in urban centre but in a small agricultural community two kilometres from the town.  The school has 16 students, 6 of whom are gypsies all belonging to the interviewed mother's family.

Number 5
La persona intervistata è una madre araba (Marocco) che fa parte di una famiglia composta dai genitori e tre figli di 8 anni, 6 anni e di 18 mesi. I figli sono nati a Seròs (Lleida) e il padre lavora stabilmente come bracciante. La madre è casalinga.
Le risposte sono molto brevi anche  a causa della scarsa conoscenza della lingua castigliana da parte della madre, che è colei a cui viene fatta l’intervista. Il padre non assiste perché per lui è molto difficile assentarsi dal lavoro.
The person interviewed is an Arab mother (Morocco) who is part of a family consisting of parents and three children of 8, 6 and 18 months.  The children were born in Seròs (Lleida) and their father has a stable job as a farm-labourer.  The mother is a house wife.  The replies are very short-because of her slight knowledge of Castiglian in which the interview was conducted.  The father did not take part because of the difficulty of taking time off from work-.

Number 6
Donna nata nello stato di Michoacan (Perù) e a 19 anni si sposa con un messicano. Fino all'ottobre 1993 risiede a Città del Messico. I suoi genitori vivono in Perù e i suoi suoceri in Messico. Ha quattro figlie: una di 15 anni che studia al 2° anno di B.U.P., un'altra di 13 che sta frequentando il 2° anno dell'E.S.U., una di 11 che frequenta il 6° anno di scuola primaria e una di 5 che sta al P-4, quest'ultima è frutto di una relazione successiva al matrimonio.
Woman borned in the region of Michoacan (Peru) and she got married with a Mexican man at the age of 19. She lived in Mexico City till October 1993. Her parents live in Peru and her parents in law live in Mexico. She has got four daughters: the eldest, 15 years old, is studying at the second B.U.P., a 13 years old daughter who is studying the 2* year of E.S.U., a 11 years old daughter who is attending the 6* year of primary school and the youngest one, 5 years old, who is at the P-4. She had the youngest daughter from an affair with another man, after the marriage.

Number 7
La famiglia risiede in Spagna da 10 anni, è composta da madre, originaria dell'Algeria, e da due figlie di 9 e 7 anni nate a Lleida. E' separata dal padre delle sue figlie e da 6 anni ha un compagno spagnolo. L'intervista è stata realizzata nella scuola, un lunedì, unico giorno libero della madre,che lavora in un ristorante.
It is a family that has been living in Spain for 10 years; it is made up by a mother, original from Algeria, and two daughters ñ 9 and 7 years old ñ born in Lleida. She is separated from her daughter's father and she has had a new partner for 6 years. The interview was realized inside the school, one Monday, the only day that the mother, who works in a restaurant, does not work.

back


Sweden
Number 1
Donna originaria del Libano, dove ha vissuto fino all’età di 12 anni, sposata in Svezia con un connazionale, hanno 4 figli di 17, 13, 12 e 6 anni.
Family from Lebanon; the woman come to Sweden when she was 12 years olf; they have four son who are 17, 13, 12 and 6 years old.

Number 2
Famiglia bosniaca trasferita qui a causa della guerra nel 1993, hanno due figli di 9 e ( anni; il secondo è nato in Svezia.
The family cames from Bosnia and became refuges during the war; they have two children 9 and 4 years old; the second was born in Sweden.

Number 3
Donna bosniaca che vive con il figlio di 12 anni e la madre anziana; fuggiti a causa della guerra.
The woman is from Bosnia; she lives here with a son 12 years old and with her old mother; they are refuges for the war.

Number 4
Donna siriana che proviene dalla Turchia, dove ha vissuto fino all’età di 13 anni, poi ha vissuto alcuni anni in Germania dove si è sposata; ora è separata e vive in Svezia; vive in una casa con più appartamenti, vicino al resto della sua famiglia, 3 sorelle, 3 fratelli e rispettive famiglie; lei ha 3 figli di 12, 10 e 9 anni. E’ partita dalla Turchia per motivi politico-religiosi.
The interviewed is an Assyrien mother who has lived in Sweden with her three children for two years; now she is separated; before she lived in Germany where she married; he comes from Turkey when she was 13 years old. The children are borned in Germany.

Number 5
Famiglia Somala, il marito è venuto in Svezia nel 1990 e la moglie nel 1992, rifugiati per motivi di guerra. E’ stato intervistato il marito. hanno tre figli, nati in Svezia.
The interviewed is a man from Somalia; there was non interpreter present; the husband came in 1990 and the wife came in 1992; both of them are refugees of war.They have three children who are borned in Sweden.

Number 6
Donna siriana proveniente dalla Turchia, da dove è fuggita nel 1976 a causa della guerra, all’età di 7 anni. Si è sposata con un siriano conosciuto in Svezia e ha due figli di 10 e 6 anni; vivono in Svezia anche 3 sorelle, il fratello e i genitori.
Assyrian woman, a Christian minority from Turkey; she come when she was 7 years old; his husband is Assyrian; they have two sons 10 and 6 years old.

Number 7
Donna bosniaca fuggita a causa della guerra; divorziata, ha una figlia di 14 anni; altri suoi parenti vivono a Sarajevo.
The interviewed fcames from Bosnia for the war; she is deverced and lives here with her son, a girl 14 years old. Her relatives live in Serajevo.

back



 

Germany

Number 1
Famiglia greca con due figli di 10 e 6 anni; è stata intervista la moglie, che è arrivata la prima volta in Germania con i suoi genitori nel 1965, si è sposata in Germania con un greco, anche lui trasferitosi da ragazzo con i suoi genitori; intervistata la moglie.
Family  from Greece; they have two sons 10 and 6 years old; they wife come the first in 1965, she married a Greek man in Germany.

Number 2
Famiglia greca di 4 persone, con due figli di 10 e 5 anni; si sono sposati  in Grecia, i genitori erano già emigrati in germania e anche loro avevano già vissuto per un certo periodo in Germania; intervistata la moglie.
Family from Greece, composed by husband, wife and two sons 10 and 5 years old. They married in Germany.

Number 3
Famiglia bosniaca trasferitasi a causa della guerra nel 1991; due figli di 16 e 13 anni; è stata intervistata la moglie.
Family from Bosnia, refugees for war in 1991; they have two sons 16 and 11 years old.

Number 4
Famiglia turca con tre figli di 23, 20 e 15 anni; vivono in Germania da 25 anni.
Family from Turkey; the live in germany for 25 years; they have three sons 23, 20 and 15 years.

Number 5
Famiglia greca con due figli di 9 e 4 anni; vari trasferimenti in Germania, l’ultimo dopo il 1996; figli di emigranti; intervistata la moglie.
Family from Greece; tthey have two sons 9 and 4 years old; their relatives were migrants; they had lived some periods in Greece and some periods in Germany.

Number 6
Famiglia turca con due figli di 13 e 7 anni; è emigrata in Germania per prima la moglie, seguita dal marito dopo alcuni anni. Intervistata la moglie.
Family from Turkey; they have two sons 13 and 7 years old; the wife come to Germany before the husband.

Number 7
Famiglia turca con tre figli, di 12, 6 e 5 anni; figli di emigranti, si sono trasferiti da ragazzi, si sono conosciuti e sposati in Germania. Intervistata la moglie.
Family from Turkey; their sons are 12, 6 and 5 years old.

Number 8
Famiglia italiana con due figlie di 12 e 10 anni; figli di emigranti, sono cresciuti in Germania, dove si sono conosciuti e sposati.
Italian family; they live in Sweden for many years; their sons are 12 and 10 years old.

Number 9
Famiglia polacca con tre figli di 18, 16 e 12 anni; vivono in Germania dal 1984.
Family from Poland; they live in Germany since 1984; they have three sons 18, 16 and 12 years old.

Number 10
Famiglia italiana con tre figli di 20, 16 e 8 anni, vivono in Germania da più di 20 anni, si sono conosciuti e sposati mentre erano qui.
Italian family; they live in germany for 20 years; they have three sons 20, 16 and 8 years old. They are married in Germany.
 
 
 


back  - Partner - social survey - /training


HOME